COBI 5742 World War II Polský stíhací letoun PZL P.11c
90 %
Stavebnice modelu stíhacího letounu PZL P.11c s imatrikulací Polského letectva. Sestavený model má otočnou dvoulistou vrtuli, nastavitelné řídící plochy, pevný podvozek a...
Stavebnice modelu stíhacího letounu PZL P.11c s imatrikulací Polského letectva. Sestavený model má otočnou dvoulistou vrtuli, nastavitelné řídící plochy, pevný podvozek a...
Stavebnice modelu stíhacího letounu PZL P.11c s imatrikulací Polského letectva. Sestavený model má otočnou dvoulistou vrtuli, nastavitelné řídící plochy, pevný podvozek a otevřený kokpitu pro snadné usazení figurky pilota Tadeusze Sawiczkého.
Letadlo může stát na vlastním podvozku, nebo na stojánku, který je součástí balení.
Balení obsahuje 320 kostek a jedna figurka.
Informace o skutečném letadle:
Letoun P.11 byl kompletně navržen společností Panstwowe Zaklady Lotnicze v roce 1930.
V době vzniku šlo o velmi vyspělý stroj. Vývoj v letectví pokračoval kupředu velmi rychle a na počátku druhé světové války s příchodem moderních německých letadel byl stroj P.11 již zastaralý.
První let se uskutečnil v srpnu 1931.
Stíhačky P.11 vynikaly mimořádnou obratností a stroj s pilotem Wladyslawem Gnysem sestřelil první letadlo (Ju-87) ve druhé světové válce.
Velmi úspěšná byla stíhací brigáda určená k ochraně Varšavy, která sestřelila 31 nepřátelských letounů. Kvalitativní a kvantitativní převaze Německa však dlouho vzdorovat nemohla.
Ze všech 8 vyráběných verzí byla verze P.11c právě ta nejrozšířenější. Tato letadla byla osazena motory Škoda Mercury montovaných v licenci Varšavskou továrnou.
Stroje P.11 využívaly také další země jako Maďarsko, Bulharsko, Lotyšsko, Rumunsko a také Sovětský Svaz, který ukradl několik kusů z obsazeného Lotyšska.
Asi třetina vyrobených letadel byla dodatečně osazena dalšími dvěma kulomety vestavěnými ve křídlech a rádiostanicí Philips.
Ve verzi C bylo vyrobeno 175 ks.
Tadeusz Sawicz jehož figurka je součástí balení byl významný polský stáhací pilot 111. stíhací perutě, který na stroji P.11 bránil Polsko od prvních dnů války. Po porážce Polska se přesunul do Francie a následně přeletěl na stroji Bloch MB.152 do Velké Británie kde se účastnil stěžejních leteckých bitev o Británii.
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.